Ślizgacze i blokujące wejścia

Hej 🙂

W tym wpisie przedstawię prosty, stary a zarazem przydatny Trick który pierwotnie został opisany przez osobę odpowiedzialną za stworzenie map do gry Counter Strike.

Otóż czasami możemy spotkać się z sytuacją gdy w napięciu przesuwamy się tuż przy ścianie, tak by osoba wybiegająca z wejścia które znajduje się już kilka metrów przed nami nie zauważyła nas. Idziemy, idziemy i nagle ciach ! Zatrzymujemy się na drzwiach i musimy poruszyć postać w bok aby pójść dalej. Model drzwi/wejścia po prostu blokuje płynne przemieszczanie się gracza. Może nie wygląda to tak widowiskowo ale po prostu w niektórych wypadkach potrafi irytować.

Jak więc zapobiec ?

Wystarczy dodać tak zwane „ślizgacze” które to pozwalają postaci gracza płynnie się przemieszczać. Dodajemy dwie przezroczyste bryły (w UDK np. Block_Volume) tak, aby ich krawędzie łączyły brzeg wejścia ze ścianą.

Zagadnienie prezentują poniższe obrazki:

Sytuacja pierwsza, gracz blokuje się na wystającym wejściu. Oczywiście owo wejście może czasami wystawać kilka milimetrów – wtedy kąt ustawienia ślizgaczy będzie mniejszy. Zawsze można też zrobić po prostu wejście wklęsłe co jest zwykłym pójściem na łatwiznę 😛

1. Poirytowany gracz

2. Wejście do budynku

Sytuacja druga, gracz płynnie przesuwa się w kierunku celu, bez żadnego zacięcia czy zablokowania.

1. Zadowolony gracz

2. Wejście do budynku

3. Ślizgacze

W dzisiejszych czasach już raczej mniej przydatne ponieważ takie wejście to przeważnie bardzo dokładny modele gdzie wiadomo, że kant to kant. Aczkolwiek zawsze może się takie coś przydać 🙂

Pozdrawiam,

Patryk.

Reklamy

Posted on 2011/05/22, in Level Design. Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: