Kilka rad na początek projektu

Dziś chciałbym wypowiedzieć się na temat rozpoczynania projektu mającego na celu wytworzenie Gry wideo przez amatorską grupę niedoświadczonych ludzi.

Wpis długi nie będzie, ale za to niesie szczerą prawdę 🙂

Nie zaczynaj od…

Największym błędem jaki jest popełniany przez młode grupy „producentów” to postawienie sobie na początku bardzo dużego celu w którym największą rolę pełnią ambicje oraz początkowy zapał (który swoją drogą jest w stanie szybko wygasnąć).

Każdy by chciał stworzyć swoją wymarzoną grę, której przejście zajmie kilka set godzin a świat będzie tak ogromny, że i w miesiąc całego nie zbadamy.

Prawda jest niestety taka, że z takich projektów przetrwa jeden na sto. Dobrym przykładem może być chociażby Ether Fields choć tutaj jest to bardziej zasługa jednego człowieka który sam zbudował Engine gry (i nie tylko) po czym zebrał zespół by wykończyć gierkę. Oczywiście – ilość doświadczenia jaką można zebrać przy takim projekcie jest ogromna, pytanie tylko czy warto poświęcać rok czasu na próby które prawdopodobnie nie wypalą ? Z jednej strony tak z drugiej jest alternatywa…

Zrób coś małego 🙂

Najlepszym wyjściem jest ukończenie na prawdę małego projektu który absolutnie nie musi być nastawiony na komercyjne zakończenie. Wystarczy miesięczny projekt który pozwoli stworzyć zespół, mniej-więcej go zgrać i zobaczyć kto w czym jest najlepszy. Niech to chociażby będą jakieś puzzle, krzyżówka, tetris – cokolwiek byle by dało się to ukończyć w jeden, góra dwa miesiące. Nie dość, że Project Manager zdobędzie dużo doświadczenia to jeszcze dostanie motywacyjnego kopa (jak i reszta zespołu) który pozwoli sprawnie działać dalej. Ps: To też tak do końca nie musi być gra 😉

Zespół..

Oto ostatni akapit tegoż wywodu traktuje o ludziach. Ludziach w Twoim Teamie. Wiadomo – mały projekt, potrzeba mało osób jednak zawsze jest chęć „dużej rekrutacji”. Wydaje się, że czym więcej ludzi w zespole tym lepiej – i to jest nie prawda. Unikaj tego i to bardzo, narobi Ci to przykrości 😉 Jedna osoba tracąca motywację potrafi skruszyć połowę zespołu. Jeden wyrzucany człowiek może odbić się na tym jak zespół widzi Ciebie (przynajmniej na starcie). Warto się pomęczyć i poszukać odpowiednich ludzi, którzy nie tylko będą mili i uprzejmi aby nie robić nikomu nerwów a przy okazji znali się na swojej robocie (Tak, tacy istnieją ! Nawet programiści :D)

Reasumując:

– działaj swobodnie, doświadczaj nowego ale umiarkowanie i krokowo;

– niech Twoim pierwszym projektem będzie coś co da się wykonać stosunkowo szybko;

– postaraj się ograniczyć zespół do tylko niezbędnych osób – ba ! Niech te osoby będą w stanie wykonywać kilka zadań (np. Copy Writer który jest Game Designerem oraz Level Designerem).

Pozdrawiam,

Patryk.

PS: Jeszcze dziś napiszę króciutką notkę o tym w jaki sposób warto rekrutować ludzi do zespołu. Przetestowane, działa sprawnie i przyjemnie 🙂

Reklamy

Posted on 2011/08/07, in Inne. Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: