Błąd Twórcy

 

Wstęp

Dzisiejszy wpis będzie o tym jaki błąd jest monotonnie powtarzany przez każdy początkujący (zazwyczaj) zespół dotyczący game devu. I tak, jest on króciutki.

By tradycji stało się zadość

Nie bez powodu wkleiłem na początku „Super Meat Boy’a”. Należy przypatrzeć się tej grze i Twórcy owej gry. Gra – prosta, nieskomplikowana, stosunkowo łatwa w produkcji zdobyła rzeszę fanów. Twórca, jak przyznaje – chciał wyrazić siebie, a tworzenie gier to jeden ze sposobów dotarcia do ludzi.

Każda grupa zabierająca się za tworzenie gier podtrzymuje tradycję upartego kreowania wybitnego świata, epickich mechanik i rozgarniętych pomysłów. Nikt tak na prawdę nie zwraca na jeden ważny czynnik – emocje, które powinny towarzyszyć tworzeniu takiej gry bo tylko w ten sposób można stworzyć coś całkowicie niezależnego i pięknego zarazem.
Kolejny przykład – przygodówka „Braid” która również powstawała pod wpływem emocji Twórcy. Gra prosta jak jak drut i opierająca się na starych jak świat zasadach mechaniki platformówek 2D potrafiła sie wybić jak większość wysokobudżetowych produkcji. Niby mało prawdopodobne a jednak.

Mniej myślenia, więcej działania.

Jeśli więc zaczynasz projekt, nie popełnij tego błędu co ja, i zrób coś dzięki czemu będziesz mógł przekazać jakąś myśl, ideę bądź emocję. Zobaczysz, że produkt będzie odbierany sto razy bardziej sympatycznie a i znalezienie ludzi przyjdzie łatwiej.

Reklamy

Posted on 2011/08/22, in Inne. Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: